Ce sint copiii pentru noi?

Am terminat recent de citit cartea lui Mouratoglou, se numeste Coach si a aparut la editura Publica. Trec peste faptul ca este tradusa foarte prost, traducatorul nu cred ca a petrecut mai mult de 5 minute pe un teren de zgura adevarat, altfel nu-mi explic cum in loc de tavalug, cilindrul acela care taseaza terenul, foloseste expresia rulou compactor sau ceva de genul.

Cartea e plina de clisee scapate ca dintr-o bascula cu pietris fin din vocabularul celui care a tradus-o, si ca sa puna sare pe rana, o data la 2 pagini editorul cartii mai baga cite un citat motivational. Nu, mersi, daca vream citate le cautam pe net, eu vreau sa vad cum vede Patrick tenisul si relatia antrenor-jucator.

Sint lucruri interesante in carte, cel mai important fiind cel care mi-a si raspuns la intrebarea care ma rodea de milenii: de ce nu ajung unii jucatori cu potential mai sus in clasament sau de ce nu sint constanti?

Cauza principala este dezamagirea copiilor care in jurul virstei de 14 ani sint abandonati de catre familie intr-un centru de pregatire, departe de casa si de prietenii cu care ei au crescut. Desi multi s-au luptat sa treaca peste aceasta atunci cind au devenit maturi, nu au reusit. Mai e si alta cauza, imbecilitatea parintilor care cred ca strigind/certind/umilind copilul vor obtine de la acesta performante pe termen lung.

 

 

Asadar, raminem la inca o intrebare, ce este copilul meu pentru mine? Eu va spun ce nu este:

  • un mijloc de a-mi realiza propriile mele vise pe care le aveam cind eram ca el
  • un experiment de coaching in arta tenisului de inalta peformanta, mai ales cind eu ca parinte nu am facut sport de performanta nici macar 6 luni si am abilitati emotionale de a-mi intelege copilul cam cum are un semn de circulatie
  • fabrica de bani
  • you name it

Solutii?

In primul rind, nu te crede mai destept ca antrenorul cind vrei sa iti corectezi/inveti copilul (diviziunea muncii a aparut demult si chiar functioneaza), si in al doilea rind, inainte de a lua o decizie atit de dura de a-ti abandona copilul, gindeste-te daca nu exista si alte variante, poate ca unul din parinti sa se mute cu el sau, in ciuda faptului ca vei amina afirmarea lui la nivel galactic cu citiva ani, nota de plata dpdv emotional va fi mult mai mare mare decit succesele pe care le va avea sau rata daca l-ai parasit in acel moment.

 

Lasă un răspuns

