Povestea unui afiş

Mă sună Beni Pop într-o după masă de vineri că are nevoie repede repede să scriu un text pentru un afiş de la Panemarul din Polus care va fi închis duminica. Magazin închis duminica în Polus nu prea ai să vezi prin Cluj dar ştiam deja că Panemar nu lucrează duminica, ştiam şi de ce dar no, trebuia un text fain, lipsit de clişee şi nu tare încărcat spiritual, cum aveam să aflu mai tîrziu.

Nu-i prima dată cînd eu şi acest băiat lucrăm pe texte pentru diverşi clienţi, ce îmi place însă la Beni e că mă lasă foarte liber şi mai ales, are curaj în faţa clienţilor să le propună chestii nonconformiste.

Merg spre Panemar Polus că oricum nu-l văzusem pînă atunci şi mă apuc de mestecat texte, nu înainte de a mă motiva cu nişte bunătăţi de ale casei, că aşa sînt eu de cînd mă ştiu, prima dată relaxarea şi apoi munca.

Scriu vreo trei versiuni cuminţi, spirituale care conţineau cîteva jaloane pe care mi le-a comunicat omul meu. Dar ceva nu-mi plăcea. Mă uit peste un text scris de soţia lui Beni, mai capăt ceva inspiraţie şi mai scriu încă două variante, total liber aşa cum simţeam eu în acel moment. Nu mă gîndeam că clientul va accepta vreuna şi tare m-am bucurat cînd am văzut că m-am înşelat. Doar prima propoziţie nu-mi aparţine plus un cuvînt „sinonimat”.

Anunt Panemar

Adevăru-i că de mic copil m-a fascinat un lucru: între bătăile sale, inima se odihneşte. Şi de aici am construit totul. E drept, nu mi-a dat prin cap că această fascinaţie va ajunge vreodată pe un afiş a unui magazin de pîine dar aşa e în viaţă, o dată ai ocazia să scrii despre o obsesie şi această fereastră de oportunitate, cum se zice în revistele glossy de business, nu trebuie ratată.

De atunci multe s-au mai întîmplat la Panemar, alt text a trebuit scris şi sincer să fiu sînt foarte plăcut surprins că singurul lucru de care le e frică sînt clişeele. Hai că se poate!

Lasă un răspuns

