Ce nu o să-ți spună un antreprenor care vrea să-ți vîndă ceva

Vara aceasta a fost mai mult ca niciodată la limită. Piața s-a mișcat foarte greu, nu existau comenzi previzibile, nu puteai să-ți faci o strategie de stoc, șamd.
La un moment dat sau chiar mai multe momente mi-am căutat de lucru. Aspect de neimaginat pentru mine acum un an.

Dar cînd ai gazul tăiat, cînd ai 3 copii la școală iar în primele două săptămâni trebuie să aduci acasă un plus de 1000 de RON pentru diverse cheltueli care sînt generate de începutul de școală nu prea ai de ales.

Atunci cînd încerc să vînd un produs unui prieten nu aștept favoruri sau milă. Să fiu bine înțeles. Și nici nu aș vinde un produs în care nu aș crede sau nu aș crede în utilitatea lui. Cei care mă cunosc știu despre ce vorbesc. Nu cred că cineva trebuie să cumpere de la mine, chiar dacă am un produs mai scump decît ce cumpără acum sau la același preț dar mai prost. Tot ceea ce aștept de la prieteni sau de la oamenii care ar trebuie să fie principiali (creștinii evanghelici în speță) e transparență totală față de propunerea mea sau de intenția de propunere.

Ce m-a durut mai cel mai mult a fost lipsa de empatie cu care am fost tratat în unele cazuri de către oameni, care acum sînt și ei proprietari de firmă, iar în tinerețe ne spălam la rîu în tabere iar seara cîntam cîntece împreună, cărora le-a fost greu să facă un mic efort suplimentar să înțeleagă mai bine ce vream să le ofer sau care nu au mai dat niciun răspuns la oferta mea, chiar dacă ar fi fost ”NU”. În definitiv fiecare face ce vrea cu banii lui.
Au fost cazuri în care oamenii cumpărau de la magazine cash and carry sau firme mari, unde sînt convins că nu aveau o relație caldă cu furnizorii, fiind tratați ca un alt client dintr-o mare de clienți trași cu cheia să cumpere de la firma noastră mare și tare, și care nu au dorit să-și schimbe tiparul de achiziție, ce stufos sună!, chiar dacă le ofeream același preț și în plus față de cash and carry, livrare la domiciul.

mouth shut

Nu sînt orgolios, cînd am nevoie de ajutor chiar și financiar o spun, și mă folosesc de ocazie să le mulțumesc celor care și-au pus pielea și reputația în joc pentru mine, dar să nu vă așteptați ca atunci cînd un mic proprietar de firmă mică încearcă să vă vîndă ceva să vă spună, știi, din vînzarea asta care ți se poate părea amărîtă , mîine o sa pot să-i dau bani băiatului meu să-și cumpere o carte de engleză pe care numai el nu o are din toată clasa că taică-său nu a avut bani în ziua în care doamna învățătoare a anunțat achiziția. (Nu-mi spuneți că un copil de clasa I a ar trebui să-și tragă respectul de sine din alte surse)

Nu vă așteptați ca un mic proprietar de firmă mică să aibă imaginea pe care o multinațională o are, dar măcar fiți sinceri și jucați cu cărțile pe masă, spuneți-i clar în ce condiții ați lucra și care sînt fricile voastre, spuneți-i de ce multinațioala ar fi mai potrivită și dați-i șansa să arate ce poate. Dacă iese prost ce aveți de pierdut? Dar dacă iese bine aveți s-ar putea ca prin achiziția aia de doi bani să ajutați un copil să evite o umilință.

Nu vă așteptați să vi se spună, știi mi-e tăiat gazul, dacă ai cumpăra asta de la mine în weekendul ăsta o sa am apă caldă, sau imi sînt blocate conturile pentru că nu am reușit să încasez la timp și astfel să plătesc contribuțiile sociale, șamd., pentru că un antreprenor pur sînge va respecta întotdeuna libertatea de decizie a unui client de al său, dar asta nu înseamnă că nu doare.

Lasă un răspuns

