Tata, mi-e dor de Audi!

De cîte ori nu ne-am înşelat pe noi înşine crezînd că copiii noştri nu-şi dau seama sau nu percep lucrurile mai deosebite din viaţa noastră?

Anul trecut cam pe vremea asta, Audi a fost luat de bancă. Era garantat la un credit pe care nu am mai reuşit să-l plătesc nicicum. Banca a fost răbdătoare nimic de reproşat la acest capitol. Frumos, civilizat, am predat cheile, cartea de identitate a maşinii, şi dus a fost. Chiar la propriu, pentru ca avea o problema la motor şi a trebuit pus pe o platformă.

Nu m-am gîndit să stau de vorbă cu Copilul nr. 2, care avea 6 ani jumate, să-i explic cum se execută o garanţie bancară, ştia doar că a fost luat de bancă şi banca avea dreptate.

După cîteva luni, copilul îmi spune că-i era dor de maşină. Nu l-am băgat prea mult în seama. M-am gîndit că-i plăcuse şi pentru că în drum spre grădiniţă ascultam muzică în ea şi împreună cu fraţii lui aveam un timp fain. Apoi, copiii au un simţ al proprietăţii deosebit şi mă gîndeam că se simte lezat în dreptul lui de proprietate.

Mai trec cîteva luni şi într-o zi, cînd eram în alta maşina cu Raul, îmi spune din nou că-i e dor de Audi. Începeam să mă mustru, de ce nu îi explic copilului mai multe despre modul în care Audi a fost luat, să-l fac să înţeleagă tot ce s-a îmtîmplat şi să-i spun că dacă vom fi sănătoşi într-o bună zi ne vom lua altul. Sau poate îi era dor, ca mie, de sunetul motorului turbodiesel V6?

Ca să înţeleg mai bine ce-l frămînta îl întreb, de ce ţi-e dor de Audi? Pentru că în maşina asta nu mai am cotiera de pe bancheta din spate pe care s-o cobor şi să pot sări pe ea.

Lasă un răspuns

