Cum să conduci fără accidente în Germania

Hai, dă-mi un five îi spun amicului S care se afla în dreapta mea, într-un Audi A3, negru, combi, motor turbo diesel, proaspăt închiriat din aeroportul din Dortmund cu cap compas Amsterdam. Prietenul meu se execută pe moment.

Nici că puteam avea o zi mai perfectă, zic. Soţiile acasă au grija de copii, vreme bună, doar noi doi, pe cea mai faină autostradă din lume (care nu are viteza limitată) o maşină rapidă, businesuri noi care ne aşteaptă mîine la tîrg. Momentul ar fi meritat vreo 10 five-uri.

Eram a nu ştiu cîta oară în Germania conducînd şi privirea-mi era ca un girofar. Scanam ce se întimplă în faţa şi spatele nostru, cît de dens e traficul, la ce viteză se merge, dacă am camioane pe dreapta. Totul în regulă mi-am spus. Eram pe o restricţie de viteză, 80 la ora – pepsi cola – traficul destul de rar. La două minute după acel five cu amicul meu, simt o lovitură în partea dreaptă spate şi văd o umbră în partea dreaptă a maşinii. Total suprins, mă uit în oglinda din dreapta să văd ce s-a întîmplat. Numai că oglinda nu mai era, atîrna în firul electric de la instalaţia de reglare.

Prima impresie era că am fost victimă colaterală a unui carambol care s-a petrecut în spatele meu. Ma uit în oglinda de sus şi văd că totul era cît de cît ok în spate, şi uşor trag pe dreapta, fără să provoc eu un alt balamuc. Spre noi vine cineva care vorbea repede în germana, îi spun că nu vorbesc germana şi atunci în engleză, îşi cere scuze că nu poate rămîne că  are programare la doctor, dar a văzut totul şi dacă am nevoie de martor să-l sun la numărul de pe cartea de vizită.

Apoi apare un alt domn care se scuză şi-mi spune că el e de vină că nu m-a văzut şi să mergem în următoarea parcare pentru că va veni poliţia deoarece e de la guvernul landului iar ei nu au asigurări pentru maşini (pentru ca sunt solvabili oricum şi economisesc dacă nu dau banii pe asigurări) şi va trebui să constate ei paguba. Totul s-a terminat cu bine şi cu o oglindă pansată cu duct tape, banda minune.

Ideea e că în Germania deşi se circulă tare, media e pe la 160 km/oră nu prea sunt accidente pentru că lumea circulă preventiv şi au grijă şi de ceilalţi din trafic. Se ajută la schimbarea benzilor, mai puţin de la banda 2 spre 3, cînd ea există, pentru că acolo trebuie să-ţi faci loc şi pentru asta ai nevoie de un motor puternic.

Cîteva lucruri de care trebuie să ţii cont să scapi fără accidente în Germania:

– la întrarea pe autostradă, deşi ai semn cedează trecerea de fapt trebuie să accelerezi ca să intri cît de cît la viteza traficului de pe acea bandă. Oricum, în 99% din cazuri cine vine pe banda I îţi face loc, retrăgîndu-se pe banda II.

– dacă eşti pe banda I şi vezi pe cineva că vrea să intre pe autostradă, te retragi pe banda II, dar nu înainte să te asiguri ca nu vine cineva cu viteza mare din spate. În acest caz, mai bine frînezi puţin ca sa-i faci loc maşinii care doreşte să intre pe autostradă.

– atenţie la unghiurile moarte. Să nu fie cineva în unghiul tău mort şi nici tu într-al altuia.

– atenţie la camioane, nu prea le pasă de ce se îmtîmplă în spatele lor şi te poţi trezi în ultimul moment cu ele în faţa ta cînd vor să depăşească

– STAU-rile (blocajele) sunt cele mai periculoase. Vii cu viteza mare şi dintr-o dată vezi o mare de maşini care stau pe loc la cîteva sute de metri în faţa ta. Musai să dai drumul şi la avarii în timp ce frînezi să transmiţi pericolul mai departe în spate.

– „şanţurile” în asfalt făcute de camioane. Neplăcut să mergi prin ele cînd plouă pentru că pot provoca acvaplanare. Oricum în ultimul timp au mai dispărut pentru că s-au mai reparat autostrazile.

– privirea la 360 de grade. E bine să ştii şi ce se întîmplă în spatele tău, în caz de frînă masivă în faţa să poţi să păstrezi tu distanţa faţă de cel din spate. Nu mai vorbesc de importanţa folosirii oglinzilor laterale.

Una peste alta, se poate întîmpla sa ai accident oricît ai fi de atent, şi atunci mare grijă cum te retragi pe partea dreaptă ca să nu mai provoci încă unul.

Gute fahrt!

2 comments

  1. si daca vezi in oglinda retrovizoare dreapta pe banda a doua doua faruri mici de porsche, nu te baga, ala e in 3 secunde langa tine. :-)) in afara de asta, prioritatea de bmw e valabila si in germa🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s