Isteţime vs Înţelepciune

Articolul a fost publicat initial ca Facebook note in 2 februarie 2012.

Astăzi mi-au căzut ochii pe citatul ăsta.: „Cleverness is not wisdom.” – Euripides

Dacă l-aş fi citit acum 1 lună şi 12 zile,  nu-i dădeam mare importanţă, deşi evident aş fi fost ros de invidie că nu m-am gîndit eu la treaba asta.

Însă, în ultima lună şi 12 zile am citit cartea lui Viktor Frankl şi mintea mi-a rămas agăţată de următoarea afirmaţie: orice problemă are o SINGURĂ cale de rezolvare corectă. Hopa! Deci dacă treaba asta-i adevărată, atunci eu personal am un mare semn de întrebare legat de unele decizii luate în ultimii an pe plan „profesional”. Carevasăzică, în viaţă nu e ca la supermarket unde avem 6 feluri de parizer, 10 de cremwusti si putem alege, şi din n feluri vreo 2-3 or fi bune.

În faţa unei probleme care se cere musai rezolvată într-un timp dat, ai cîteva alegeri. Să încerci să n-o rezolvi avînd consecinţe mai mari sau mai mici de suportat riscînd să ieşi şi cu obrazul şifonat, sau să încerci s-o rezolvi. Din experienţă ştiu că sunt mai multe căi de rezolvare şi de aia stăm şi cugetăm la cea mai bună variantă şi mai apoi acţionăm.

Azi am înţeles: nu-i puţin lucru să găseşti o cale de rezolvare iar Isteţimea cu siguranţă ajută, dar NUMAI Înţelepciunea îţi dă posibilitatea să alegi rezolvarea CORECTĂ.

Isteţimea o ai sau nu o ai de la Cel De Sus, însă Înţelepciunea se cîştigă picătură cu picătură prin sudoarea anilor în care ai luat decizii bune pe moment, dar nu neaparat corecte pe termen lung.

Să fiţi Înţelepţi!

One comment

Lasă un răspuns

